wtorek, 4 grudnia 2012

Depakine chrono 300

Ja na szybko z wielkim pytanem do Was czy Wasze maluszki przyjmują ten lek, bądź go przyjmowały?

Dostaliśmy ten lek z powodu wyniku badań EEG, gdzie wykazano napady padaczkowe, a nie padaczkę. Bo jak lekarz stwierdził padaczką tego nazwać nie może.
Jednak jak czytam o tym leku to mnie on przeraża, spowalnia rozwój itp. A poza tym jest typowo na padaczkę.
Przepraszam za krótki i chaotyczny wpis, ale spadło to na mnie jak deszcz z jasnego nieba. Kiedy tomografia wyszła dobrze to już byłam pewna, że nic nie wyjdzie. A tu kiszka....

6 komentarzy:

  1. Niestety ale nie słyszałam niczego dobrego o Depakinie:-( ponoć bardzo "ogłupia".
    Pozdrawiam.
    Dorota - mama Zosi

    OdpowiedzUsuń
  2. czekaj czekaj, a czy sa napady??
    Przeca zapisu sie nie leczy ino człowieka.
    Nam to od poczatku nieprawidłowych zapisów Franka powtarzają lekarze

    OdpowiedzUsuń
  3. Olka wyszło mieszanie się fal normalnych z ostrymi od 2,5 do 5 Hz i na to ten lek żeby wyciszyć te jego krzyki, bo może tym ą powodowane

    OdpowiedzUsuń
  4. jej przykro mi:( napewo bedziecie musieli powtarzac badanie, ale skoro nie stwierdził padaczke to po co zaraz leki? moze skonsultuj to z innym lekarzem?

    OdpowiedzUsuń
  5. Paweł bierze Depakinę Chromo. Powiem krótko na początku miał Tegretol i było super. Z Depakiną jest różnie, ale jak ją już raz wprowdzą, nie bardzo chcą ją zmienić. Po ostatnim podwyższeniu dawki u Pawła (1000 rano, 1000 wieczór) zaczęły mu siadać płytki krwi, krzepliwość.....myśleliśmy że, ma objawy białaczki. Pół roku był pod kontrolą hematologa, który stwierdził że, te wyniki są skutkiem Depakiny, i że Paweł od początku jej zażywania powinien mieć wypisywany do niej kwas foliowy i magnez. Niestety w naszym przypadku lekarze nie zgodzili się na zmianę leku. Paweł bierze ją od 7 roku życia.

    Warto skonsultować konieczność brania tego leku z innymi lekarzami, bo wprowadzić go łatwo, tylko potem ciężko z niego wyprowadzić. Leki przeciwpadaczkowe mają to do siebie, że w razie nagłego przerwania ich podawania, występują napady wtórne. Są o wiele gorsze niż pierwotne.

    Pozdrawiam Elka z Pawłem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasiu Oli ma objawy napadowe i na to ma podany lek.

    Lekarz dał nam depakine na próbę na 2 tyg jeśli zmiany nie będzie ma być odstawiona

    OdpowiedzUsuń